neděle 5. ledna 2014

Never ending festivities


Zítra se vracím do Londýna na dalších pět týdnů a tak je na čase, si připomenout těch posledních pět. Jak už bylo vidět v minulém článku, všechno se neslo v duchu Vánoc. A rozhodně to nebyla jenom výzdoba nebo pořizování dárků. Jako první jsem si užila spoustu bruslení v Somerset Housu, které se ani náhodou nedalo srovnat s přeplněným Ovocným trhem. Mám ho přímo vedle univerzity, takže proč ne, i když se moje bruslení nezlepšilo ani o kousek. Pak se odehrávalo spousta Vánočních večeří, ať už s kamarádkama nebo s různýma spolkama. Rozhodně už nemusím krocana nebo ryby vidět po těhle Vánocích ještě hodně dlouho. A nakonec jsem poslední dny termu trávila od rána do večera v knihovně a dopisovala eseje. Už ani kafe mi nepomáhalo. Tak snad mi teď během zkouškového bude zabírat!

I am getting back to London tomorrow for another five adventurous weeks, so it's about time to remind myself of the last five. You could have seen in the last post, that it mostly consisted of Christmas celebrations. However it wasn't only decoration or shopping for presents. As a first thing, I enjoyed numerous skating at Somerset House, which I can't even compare to the one at Ovocny Trh in Prague. The skating right was right next to my university, so why not, even though my skills haven't improved at all. Then I attended lots of Christmas dinners, either with my closest friends or with various societies, I am a member of. Definitely after this Christmas I don't have to eat turkey or fish in the following few weeks. And finally I spent few last days of my term in the library finishing off my essays. Even coffee didn't help me. So the only thing I wish for myself, is that coffee will be helping me during my exam period now.


2 komentáře:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...